Landslag sesongen 2024 - 2025

Postet av Norges Hundekjørerforbund den 2. Mai 2024

LANDSLAGENE SESONGEN 24 / 25

Etter en lang prosess har toppidrettsutvalget gleden av å presentere lagene for kommende sesong.

Nytt for sesongen er at det er færre utøvere som får plass enn tidligere, og at man i utgangspunktet kun tilhører et lag for å kunne konsentrere seg om å heve eget nivå i den grenen man satser mest på. Nytt er det også at barmarkslaget vil fortsette å ha samlinger også etter at konkurranse sesongen er ferdig her i Norge og gjennom vinteren.

Juniorer vil i utgangspunktet få sine tilbud om utvikling gjennom kretslag og klubb. Det vil og bli satt i verk egne prosjekter for denne gruppen. Men med et begrenset antall plasser og for å få mest mulig ut av hver samling for den enkelte er det prioritert seniorer på lagene denne sesongen. Unntaket er i Nordisk stil, der vi har et VM på hjemmebane i sikte og en gruppe juniorer som har vist en eksepsjonell vilje til å heve eget nivå og som har stilt på alle viktige løp gjennom sesongen.

Viser ellers til kriteriene for uttak på lag som er nedfelt i toppidrettsmodellen.

Når det gjelder uttak til mesterskap så er det egne kriterier for dette. Landslagsplass gir ikke automatisk plass på representasjonslag.

For de som blir tatt ut til VM / EM vil det i god tid før mesterskapet bli avholdt en egen samling for representasjonslaget. Her vil selvfølgelig også juniorer være en viktig del av laget og opplegget.

LANDSLAGET NORDISK STIL BESTÅR AV FØLGENDE UTØVERE:

Hannah Midtlien Langlie Sofie Stølan-Chesy

Trond Are Hoel Emil T. Sletmoe

Sigurd Ø. Engen

Brage Lidsheim

Eline Andrea Andersen

Mathilde Clementz

Julie Thue Holthe

Carina Nilsen

Ida Mathisen

Aslaug Håvardsrud

Marte Eirin Solhaug

LANDSLAGET BARMARK STIL BESTÅR AV FØLGENDE UTØVERE:

Sigurd Østerhagen Engen vklsc

Viktor Sinding Larsen

Kjell Magnus Olsen

Oda Foss Almquist

Ann Elisabeth Ohnstad

Eugenien Gullowsen

Tessa Phillipaerts

Mikal Lillestu

Kristina H Marcelius

Baste Olafsen

Blanka Csizmadia

Vårinn Rein Trustrup

Andre Boysen Hillestad

LANDSLAGET FOR SLEDE SPRINT, SLEDE MELLOMDISTANSE OG VOGN BESTÅR AV FØLGENDE UTØVERE:

Tone Wiik

Malin Svimbill

Linn Beate Sinding-LarsenBenedicte Skogsholm

Hege Ingebrigtsen Ronja LeegaardCathrin Sandnes

Toppidrettsurvalget ser fram til en spennende sesong.

Boge Leegaard

Rikke Svenstad